Monday, February 6, 2012

D3 BEST GILER!!!!!!!

yehhhaaaa!!!!!!!!
seronok nye baru balik cuti cuti malaysia kt teluk senangin ,PERAK!!
seronok sebab dpt mndi pantai,,dpt tengok penyu n dpt kumpul same2 nan my awesome members in group d3,, bia pown kulit da mcam kulit roti boy yg da hangus pown (kulit da burn,, yg sememangnye gelap jdi makin gelap!!) hahahahaha,, pape pown ,,trip ni laahh lam seumur idup aku kirenye trip yg paling mencabar..
na tau knpe???hahahaa..,,truskan bace smpai abis yeerr diz entry...

entry yg lepas lepas ada aku cite sal teluk senangin ni tmpat nye keras ckit kan,,tpi alhmdlilah...semua nya ok n selamat time group aku pegi.. weeii,,serius...bile aku smpai sane,tgk pntai,,trus lupekan persaan tkut aku akan bende tuh... x pikir mne daa.... hehehee... ermm..chalet ok jerrr,... cume ase x berpatutan nan hrga dia..panas x terkata bile duk lam chalet tu ( waktu siang)... kawan2 aku semuanya hebadd la wei!! da la sporting.. best4,,x bowink pown mase otw pi sane n balik ke palam semula even terjadi nye satu 'tragedi' ni (ceehh,,kasi suspeeennnn ckit!!!).. hahahaa... syok giler kan karoake lam bus!! hahaahah...

oyyrte,,aku na cite balik sal tentatif2 program dri pegi smpai balik disertai nan tragedi2 yg berlaku kt sane!!
hiikkkhookk3.. (ayat skema na mmpus!!).. so,we start from da first day ok .( ala,2 ary jer kot pegi,,so x la pnjg sgt citenye..hehehehe)

5.02.20112

8.30 PG :  ok!! pkul 6 aku da bngun. semangat giler kan.hahaha. kul 7 lbih da trun da. aku ,peah n kema na pi bekfest pown x sempat. huahuahua.mkan laa roti n aer kotak . (alas perut pown jadi laaa) otw pi sane,, amek mase sekejap laa berbnding dri palam ke ganu. kul 12 lbih da smpai kt sane. irawati,nazim,pian,boboi,n sape2 yg menghiburkan hati kami semua wktu lam bus tu,,jasamu dihargai sgt2. sporting giler korang!! suare sedap ke x sedap ke laen cite. yg pasti x borink! hahaahah..mekacih yeerr karok smpai buat kami semua ketawa cam org giler jer. hihihhihihi..

yeerr,,kami yg awesome!! hahahaha

2.00 PM : sesudah mkan nan pelahap nye sorang sorang,, pi la check in bilik. yaaaarrkk!!!! 1 bilik 6 or 7 orang. wonderpet (aku,peah n kema) 1 bilik nan irawati n de gengs (mida ,ira n si farah jer tercmpak kt bilik laen). n sorang lagi alya izzati. pg eck nye baru aku tau,berlaku ketidakadilan kt situ!! ape yee nii!! bilik aku da mcam sardin cap ayam same jgk nan bilik sbelah aku tu,,tpi bilik yg dpan aku tuh , untung la yeerr,,3 org jer erk (aku dgr2 camtu). x salah pown lau gtaw kan. pindah2kn ckit org pi sane. bia adil. arrgghh,,bia la. mlas na pnjang lebar hal ni. mjur kitowg x  kisa sangt :). suke aty awak2 la. jnji awak2 semua bhgia. rehat2 lam chalet cam cacing,ayam,lembu, yg x tahan dek kepanasan. siot!! panas giler!! sabo jer laa.. hahaha,,npis
pkaian kite semua erk..opss!!! teropen la sgt . pompuan2 semua lam chalet x pe. hahahahaha.....then solat.

3.00 PM: "keghairahan" pantai membuatkn wonderpetz n seisi rumah aku x sabar na tunggu petang,na maen pntai  after sukaneka. kul 3 ktowg mndi,,hahahaha...mnusia2 lam chalet aku jer. lantak la. time tuh da mcam kanak2 da. hahahahaha... x kisa la ngn budak2 yg tgk kami nih. pandang2 pelik semacam jer. hahahahaha... akak2 sume comey3 blake kan?? hahaha..perasan!! kul 4 lbih ada sukaneka,so lbih baek kami maen pntai dlu then trus maen. . ikot plan kami. sukaneka best jgk la. lawak. hahahaaha.. group aku no.3 drpd 4 group. ok da tuh.. hahahaha.. alhmdlh.. lepas sukaneka semua pakat mndi manda ,maen2 kt pntai.. yeeeeyyy!! seronok!!! kwan2 yg demam pown maen jgk.. hahahaha...



aku suke pict nih!! hahahaahah...


ni petang!! bile da abiz sukaneka...hahahaha.. 
interpreemmm model2 nan hat mereka yg comey!!

8.00 PM: bbq time!!! hahahaaha.. muke aku time ni pown da diselaputi nan asap2... hahaha... yg berminyak da jadi mkin berminyak.. tangnn pown cam parkinson suda..hahahaha... hot3... hotdog pown ada+nasi goreng+aer sirap+tembikai..haaa... best4.... (tengok sape ajk mkanan,,hahahaha...wnderpetz ,nazim n mirul)



   mak cik sebelah bagi,baek2....mekacih :D 



hot dog pown boley 

kibas jgn x kibas pian oiii!!!


muke kami berminyak n berbau asap!! hahahaaha


6.02.2012

10.00 AM : pegi pusat penternakan penyu!! haa,, dpt tgk penyu u oll!!! anak2 dia,,telur2 dia.. sayang nye aku x pegang penyu n tlur tu..huhuhhuh...lepas tu,,ktowg pi tgk hutan paya bakau...(hutan erk?? x sure.. tpi yg pasti pi tgk pokok paya bakau) . monyet pown ada... ok!! kami kena kejar nan monyet tuh..hahahaa.. tima na balik da yg kena kejar tu... jom terjah!!!!



 aku yg owesome!!! hahaha... 

 yeerrrpp!!! kami yg awesome!!

da berbau penyu semuanye... hahahaa... (gurau jer la)

 kami bukan spesis penyu!!

pian!!! asal buat tnduk kt aku!! hahahaah
ni laaa,,pokok paya bakau tu,,mjur dia buat jmbtan.. nmpk cantik!!

12.00 : then balik ke chalet kami,,makan2,,da ciap kemas semuanye,,check out!!!
balik!!!! hahaha,, na taw,,time balik ni laa ,,part yg mencabar tu kt sini laa!! tragedi2 yg bagi aku best n brpengalamn berlaku time nih... bus yg beraircond pada mulenye,,tibe2 jadi panas!! panas sepanas- panasnye(haii,,panas kt neraka cmne la kan) ...AIRCOND rosak bhaaiii !!!!fuuhhh,,na bukak tgkap ,,x boley,,yelaa,,bus zman skrang bukan nye cam bus zman dulu kala kan,,fuuhh,,masing2 amek flyer yg kami dpt mase pi tgk penyu tu,,wat jadikan kipas... berkibas2 la semua....nmpk peluh sorang2..hahaha.. panas2 pown smpat lagi nyanyi..sabo jer laaa... hahahahaha...ohhhooii,, 1 jam berlalu dgn slownye,,tgn pown skru2 da longgar semuanya!!letih mak nyaaahhh kibas2..n alhmdlh,,, aircond jadi balik!! yahhooo!!!
... syok sgt la kan ada aircond,,tibe2 bus pulak mmpos tepi jalan.. x ley na gerak ooii... alamak!!!! da la x cmpai lagi ke sempadan selangor,,teluk intan pown x cmpai agi.... time tuh pulak peah na terkucil...hahahaha... da la kt ladang sawit,,yg ada nye 1 workshop....terpkse pi workshop mek cina tuh,,ohhooii,,da la manyak anjing maaa.... buat gua kecut perut jeerr,,peah da x than sesangat,,ktowg terpkse pegi... alhmdlh,,, sempat jugk erk peah buang bende alah tu kt tndas.. hahahaha.. sabo jer laa..
kt 1 jam jgk kot,,pak cik driver baiki cmne ntah,,bus ley gerak,,tpi aircond!! x berfungsi!!
jlan dpan ckit,,, aku yg tengah tido,,tiba2 na termuntah..sebab nye!! antra org2 yg dduk blkang aku,,sape ntah yg melepaskan gas carbon monoksida  baunye thap bau telur tembelangggggg!!! @_@ aku x than,,peah x than,,kami pi berlari duduk depan!! bsuk ya ampun..hahaahah.. kema n ada budak2 laki jer stedy kt seat..OMG!! semua lam bus ase cam na pengsan,,na2 aku n mmbe2 yg dduk kt bhgian blkg,...hahaha..smpai skrang x tahu tuan punyer kentut yg "wngi" thap telur rebus yg da basi tuh!!
last2 kami naek bus laen..bus baru ok!! alhmdlh...

kul 9 lbih kami smpai kt puncak alam.. hahahaha.. yeerr,,bnyk halgan n cabaran,,,tpi ni antra trip yg best jugk lam hidup aku.. cyang aku terhdap kwan2 group ni mkin bertmbh... awak2 semua,,our friendship never end ok...ingati selalu tali persahabtan kite semua.. :D ....
x lame da na abizz asasi ni,,serius,,nisa akan selalu kenang n ingati kalian .. :) trip yg super dupee best!!!
never 4get diz moment!!!!


ok!! abiz cite.... awak2 semua,
,bole la pilih tempat ni as ur location 4 da holidayz with ur fmly..
boley than cantik jgk la tempt ni.. :D
heheehehe,,jdi promoter jap... 
K,,, moge ceria selalu.... assalamualaikum semua!!!





               


2 comments: