Friday, February 3, 2012

AKU X SUKE BILE........................

HoLA to all my readers yg oowwsseemmm!! owwseemmm ker??? 
ehekzz,,, *angguk kepale semua smbil kenyit mate!!!

k,ary ni na share ckit pasal bende yg akn m'buatkan nisa jd x selesa, x suke n eerrr,,, x senang la bila berhadapan ngn stuasi ,org or emmm yeehh keadaan.. ( *keadaan n situasi same jer kan??) hahaha..

  1. ) AKU X SUKE BILE yeerrrkkk!! bau busuk menerjah ke lobang idung aku!! 
  antaranye  : bau ketiak hangeett!!! ee,,bau nye smpai bole buat lalat terbang mampos trus ....mcam bau ketiak mat2 bangla yg  mlas mndi 1 bulan!!! mslahnye,,bukan mat2 bangla jeerr,tpi warga malaysia pown ada jgk,, ya ampun.... muke hencem,,muke cntik mnis..tp bile lalu jer dpan aku,,bluueekkk... mau kuarnye muntah ijau!!
emm,, whai akak2 abang2 sekalian,,islam kan ajr kite supaya jgi kbersihan dri,,naahhh,,.. start dari skrang rjin2 sembur deodarance x kire laa,,rexona ke,,nivea ke ape ke bende jnma lgi ke ,,asalkn pakai,,bia x kuar bau "wangi" tu... ok!!  

ada lagi nih  : bgi perempuan bertudung,,wahh,,, ayu,cntik n alhmdlah kerana ttup aurat rmbut tuh..
tapi kan tapi kan... huhuhuhuhu.. pleze la jgn pakai skarf / anak tdung yg 2 bulan purnama x basuh..... pastu rambut x kering ,basah basah lagi,,da pkai anak tdung tuh... x ke hapak baunye... oohh,,..jge yer penampilan diri dari situ,, nnti bile org dtang kt kite,,cara berpakaian alhmdlh,,da comey lotey n ttup aurat tpi yg kureenngg nye sbb berbau "pengut" ... haaa,, kan x senang org na berkomunikasi nan kite,,.. ganguan2.... 

ni so lagi nih : buat kaun adam tuh,,.. taw laa korang sume "rajin" kan na basuh baju tuh then korang sangkut baju yg da pakai tuh,, eck or luse pakai bju yg same .. ( kalu aku la,,sekali pakai terus msuk kn dlam bakul.,,tu psal lau anta baju kat lobi,,mmg acap kali muke aku ni haa.. haha) ... ok,,kirenye normal la kot bgi kaum adam yg jenis cmtu...pkai 2/3 kali bju yg same tanpa bsuh kan,then sembur2 perfume..kan kan kan??? ngku jer laa....  tpi tlg la,,,, lau bju kome bau nye da sampai bau thap ikan kering,, pndai2 CUCI la weeii!!!
haa,, kalu mlas sgt,,meh cni bju kome mai aku bsuh!! huh!!!

     2.  )  AKU X SUKE BILE ORANG MEROKOK!!!!

bab ni paling aku sensitif sekali.. aihh,,kalu merokok then dia sorang2 yg sedup asap tu x pe laa...ni,,eeee..
x taw na kate ape..aku meme dri kecik agi anti bebeno nan rokok ni .. actly,,mase mama aku gandungkn aku ,mama ada ckap dia x suke rokok,,haaa,,maka!!! trun la kt aku!! hhahahaha.. seriously,,dari kecik smpai skarang aku GELI na pegang rkok,,na pegang kotak n bekas habuk rkok tu pown aku geli...x caye??? btol la!!! aku x tipu pown... kecik dlu lagi teruk aww,... kalu aku terpegang secara x sengaja,,then aku sedar,,aku akan nngis n muntah..aku akan cuci+berus nan berus besi tu(ape kebende name nye berus tuh,,x mai dlam benak fikiran aku ktika ni) !! aku x suke laa bau rokok yg bsuk thap cipan tuh!!! bluueekkk...   aiihh,,, x de untung nye korang yg smoking nih... bnyk bad effect.. pi google ok!! haa,,,bia tahu!! *na cari hsband yg x smoking!! toink3... hahahahaha


   3.  )  AKU X SUKE BILE AKU NAIK BUS YG PENUH MCAM BOMBAI,INDIA PUNYER BUS!!!!

eee,, x suke bile aku naek bus RAPID!!! aku sebenanye jrang naek bus ni.. mksud aku bus yg x bertiket ni lerr... lau bus yg balik kg tu,,ok la..coz mmg da ada tmpt dduk,,selesa,,x pyah na berebut2,,x pyah na tolak sini sana!!! bile aku start blaja kt PALAM ni laa,,aku bnyk naek bus pengangkutan awm tuh..yela..kt cni x de kete na amek teksi kan,,mahal giler na mampos!!!!.. huhuhuh..sadis...bile na kuar + pulak mase tu rmai org na naek bus..haaa... part ni laa pling aku x suke..ape kejadahnye bile bus da smpai ,,korang maen tolak2 masuk dlam bus tu.. eeee..rimas aku!!! da la aku ni jenis yg x pndai na maen tolak2... but seriously,lau peah mmg teror bab ni..aku kena blaja nan dia care na berebut naek bus......haaiii,,lagi malang nasib bile dalam bus ada mat2 bangla yg x mandi 1 bulan kan!! saboooo jer laaaa....


  4.  ) AKU X SUKE BILE ORANG MAEN KEPALA AKU!!!!!

yang ni pown meme aku pantang sekali!!!! woooiii!! korang semua ingt kepala aku ni bola haa??
mak pak aku pown x maen kple aku,,ni hangpa pulak maen tonyoh kepale aku.. mang buat aku hilang mood trus...naek hanginnn la aku.. cik kak cik bang,,,kepala ni jgn buat maen taaww,... x baek...
aku yg x garang,,bile org maen kple aku ,,aku tuka jadi singa taw!!! (errkk,,bukan ke memang da grang??)hahahaha... teeettttt....


  5.  ) AKU X SUKE BILE BARANG AKU HILANG!!!

hahahaahhaa... sape2 pown msti x suke kan bile barang dia hilang... haaa,, yg gtal2 tngan tuh na amek barang org,,bawa2 la bertaubat..ko curi kt dunia ni memang la org x nmpk,,tpi yg atas Sana nmpk ok!!!
ko x dpt blsan kt dunia,,dpt blsan kt akhirat.... haaa,tu kalu kes org amek.,,n aku x suke bile barang tu hilang kes aku yg cuai!!! kdang2 aku terlupe kt mane aku letak barang tuh,... time tu ,,meme aku x suke arrr.....kdang2 bile cari then jumpe brang tu pdhal barang tu ada dekat sekitar aku jer... heeemooo3....


  6.  ) AKU X SUKE BILE ORANG SENGAJA NA CARI ATTENTION ORG LAEN...!!

mlas na type pnjag2... ckup taw yg tu jer.. hahahahaha


  7.  ) AKU X SUKE BILE TENGOK ORG TIDO KT TEPI2 JALAN,,KT BAWAH JMBATAN..

bukan hape,,aku x suke sbb aku kecewa nan sikap org Malaysia yg cenggini... x de kesedaran tuk berubah n try cari solving tuk kluar dri idup deowg yg cenggitu...sedih pown ada... eemmm....kesian,,.. n yeehh kdang tu ase cam menjejaskn imej negara.. ouhhh goverment!!!! mne solving 4 diz problem???emmmm...x leterlaluan kan..huhuhuhuhhu


  8.  ) AKU X SUKE BILE ORANG TUDUH AKU TANPA BUKTI N BENDE YG AKU X BUAT!!

aku memang x suke bile terjadinye hal ni...maen2 tduh bende yg aku x buat..marah2 tanpa sbb n usul periksa.... bile da taw kebenaran,,aku x berslah,,dew mai buat muke cam kerak nasik lak,,ibrat cam x de pape yg berlaku,,,marah2 org tpi x dtg mintak maaf.. eee..sabo jer laa..aku memang x suke,,tpi x pe,,jauh di sdut aty aku,,ake maafkan jer laaa......


   9.  ) AKU X SUKE BILE ORANG TIPU AKU!!

ni pon aku x suke..ape untung maaa main2 tpu olang ni maaa.... x suke,,aish,.. x perlu na tipu...


 10.  ) AKU X SUKE BILE TGK FMLY N TEMAN2 RPAT SEDIH..

yelaa..x suke.. sbb aku suke tgk deowg hepy!!! :D ...

heheehehe... ade jer lagi nih,,cume time nisa buat entry ni,,ni yg terlintas kt kepale nisa...
nisa manusia biasa,,,mnusia yg x sempurna...ada jer bende yg x suke,,
tpi insyALLAH,, bende2 yg x elok tuh,,nisa cube perbaiki dri nisa..amin3...
n entry ni juz tuk share n suke2..
 :)
k, semua,..assalamualaikum...











No comments:

Post a Comment