Wednesday, December 26, 2012

~~skincare - Dnars~~

ok.curi masa kejap .
sekarang ni tgh mood exam!
gluuuppp , stdy stdy stdy n stdy!!!

tuk hilangkan keboringan , stress haa, tup2 ada idea na postkan ape kat blog ni!
ehekkzzz gitu .
memandangkan bbrpa org tnya aku guna produk ape kt muke aku ni skrg ni .
so x de salahnye kan aku share ngn korang. (nmpk perubahan nye kot).. lalalala..

dulu , mase zman budak2 yg x berape na care pasal muke ni ,
aku gune safi . safi rania. ~rahsia awet mude~ ..ececece..sempat lagi promote .
ok la ngn kulit muke aku ni . not so bad .
atceli kulit muke aku ni x kisah guna pape pon , bole cmpur2 ...
time naek jaje (nama cute yg aku bagi tuk cik jerawat)  ,itu yg merunsingkan aku!
yaarrkk!!! x suke .  time stress ckit , time na period ke , haa mule la naik .
pulak tu jenis aku ni yg geram sgt ngn jaje ni , terus gatal tgn ni pi picit . so tinggal la kesan nye .
krang jgn ikot erh , x elok . nnti ada parut , so bila jaje mulai tmbuh kat muke , ingat! jgn picit!

so so so , time balik umah tu hari , ngadu la kat mama ,
" ma , look at my face , ada parut jaje .. jlas kelihatan , tgk ni ha ,jaje jaje jaje!"
then she ask me , guna ape , safi lagi ? try la tuka guna TIA AMELIA .  (ni sebabkan mama guna produk ni)

oyyeh , TIA AMELIA mmg molek , but then bila fikirkan aku ni stil student lagi , mana aku na korek pitis beli produk tu . takkan na tebalkan muke mintak pitis mama , then pi beli produk ni . even mama mmg akan belikan pon tuk aku , aku x nak . buat menyusahkan jer .
 aku pon ckap kat mama , "yer,guna benda alah tu , tpi gak eee,,geram la dgn jaje n parut ni . *bukan bnyk sgt pon jaje ,,gedik jer..hahaha.
ada la org promote guna D ape ntah . Dnars lau x silap . 
mama aku ,"haa, yer Dnars . produk tu molep jgk , tpi untuk mama x sesuai .
k.long try la  gune . " 

so ,start dari tu , pegi cari terus dgn mama .. hahaha..
so for the first day aku gune , perit! 
kulit muke mengelupas , na salin kulit baru ....
malu tau na keluar rumah *tpi keluar jgk ,..hahaha
 bile da 1 week guna , ok . da nmpk perubahan nye . n yehh ,kulit muke aku sesuai tuk pakai produk ni !
berpatutan n sesuai .
hrganya ok la tuk student . lagi murah ckit drpd tia amelia, bio eccense n natasya tu . haha   
so smpai sekarang i still use diz product . ..
tuka ? mungkin x n mungkin yer ... hahaha
 mcam ok jer aku pakai . jaje tu memang la kdang akan naek ,
tp alhamdulilah bila pakai benda alah ni , cepat jgk jaje tu kecut .
ALLAH pon suruh kita jaga anggota bdan kita kan , n yess!!! kena la jge .


 1 kotak ni hrga nye rm50 lebih sbnrnya. 
tpi hrga ahli dapat la rm50

 dalam ni ada 3 jenis produk jer . 

 1. magic day cream 
2. magic night cream 
3. ada 2 sabun / pencuci muka 

 kecik jer bekas dia . 
kandungan dalam tu pon ckit jer . tp cukup la tuk 1 bulan 

  


 
yg yellow cream tu kan , 
menjadi ! lau org2 kite ni pngil krim kunyit . 
tuk kecutkan jaje , tuk jeragat mana2 yg ada jeragat . 
hahaha 
yg ni x de tau dalam kotak tu , kena beli sendri . 
hrga nya rm 20 lebih
 seingt aku , lau x silap around rm25.
Dnars ni pon ada jgk foundation cream . 
tp aku x beli foundation tu.

then , toner!!
sedap bau dia . ala2 bau anggur gitu . 
lepas cuci muke , pakai benda alah ni  .
rasa segar . 
x pon ,lepas cuci , pkai toner , then pakai cream malam tu . 
lepas tu tido . pejam mata! ehekkzz..
ni pon beli asing jgk . x de lam set kotak tu .
ni lau x silap rm20 lebih jgk .
lam 27-28 lau x silap . 
xingt ...hehe..

ada lagi ..bnyk produk2 dia . 
tuk bawah mata la, tuk ni la tuk tu la .
tpi aku pakai 5 produk ni so far , alhamdulilah ..
ada perubahan . 

so , ni jer la yg aku ley sharing . 
lau korang na beli ngn aku , memang x bole la . 
sebab aku bukan dealer ..
muehehehe..
so ,cari la kat mane2 stokis produk2 muke , 
insyALLAH jmpe . :)


yg ni before pakai dnars                                                                          



after

 yg ni after jgk .



yg ni before .

yg ni before .

n yg ni terbaru ..

semua gmbr2 yg ada dalam ni ,
no editing keyh ...
so , lau yg nmpk perubahan tu . mata x de problem la tuh .
lau x nmpk tu ,wallahualam . 
tpi bagi nisa ,nisa nmpk perubahan nye.
ok sayang2..
sharing is caring . 
salam.









9 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. http://echa-rahim.blogspot.com/2013/07/skincare-dnars.html...mcm same je..org same ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) ... penulisan ni yg sy punye... it ok akak echa na share jugak dgn org laen mybe... :)

      Delete
  5. kite pun pakai dnars!! mmg muke glowing wei. minggu 1 st tu mmg mengelupas n merah pedih.

    but 2nd week. wallawei!!! muke ok.
    suke2!😍😍😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeeeppiii!!!! bez kan guna dnars.. heheheeh...
      keep use that product wokeyyy... :D

      Delete