Friday, July 13, 2012

REZEKI AKU~~ALHAMDULILAH..

as salam..
hari ni . 13/7/2012 . tepat pukul 12 tgh ari.
hari penentu segala nasib dan masa depan budak lepasan asasi , matrik serta x lupa jgk lepasan stpm tahun 2009 .   haaa,,!! yer la .. mana x nye . tahu keputusan UPU yg dinanti nantikan.

1) "hahahaahhaahahahaha!!!!! gelak sorang2 ambe..pape pon alhamdulilah ... jauh tercampak kt UTARA la aku kali ni...dapat cos yg berkaitan dgn sains jgk,, tp errrr,,, masih tertnya2 ngn cos yg dapat nih,,x sure sgt mengenai cos ni.. mampos!!..hahaha... "
 2) "UPU? haha. i dont give a damn. gua nak pergi angkasa lepas sekarang lepas tu lepak planet zuhal"
            *ZAHID, aku c/p yg ko erk as an eg ..hahaha 
3) "SIAPA DAPAT UTM? CUBA LIKE! NAK TAHU BERAPA RAMAI DAPAT SNE :D"
       *maaf la ye pak,,copy tnpa mintak izin,,harap ampun
4) " mood:blur+clueless i've got "engineering" for my degree
MANUFACTURING ENGINEERING-UTeM 
sains---->engineering(mcm xmsuk je)-.- "

haa,,hangpa tgk semua..antara status2 yg timbul kt mukabuku hari ni..
haddooii,,inteprem jgk status aku tuh..emm,,sbgaimana yg tertype kt status aku tu,dgre kt utara nuh..
tuk dgree ni aku dapat tawaran pi UUM..
aigoo,,kawan2 rmai tnya,,dpat kat mane nisa,,cos ape nisa??
yer kawan2..nisa dapat kt UUM,,nun di hujung sono.. yark!!!cos sains...
" S A I N S      P E M U T U S A N " ok!!! yg aku tahu serba sdkit 90% berkaitan ngn math .ada ckit2 pysics n emm,,bab progrming ,,apa lagi,,bab2 comp ni laa..
muke ku da mula jadi mcam kucing berak x lepas! berkerut2 dahi ku tgk cos tu..sambil garu kepala yg x gatal  ...ape ni???!! x pernah dgr pon..asal cmpak kan aku ke sana..
(nmpk permainan syaitonn kt situ???) ya ALLAH ,, knpa dgn aku nih!! x mensyukuri nikmat mu....istighfar3,, ALLAH telah merancang yg terbaik untuk makhlukNYA.. ALHAMDULILLAH...

                   ..................           .....................           ......................        ........................


OK,rezeki aku kat situ,, berdebar jgk aku..tnya kawan2 dapat kat mana,,mostly berlainan semuanya,,
tapi tapi n tapi .. haa!!! setelah ke jam seterusnya,,timbul la 1 post ni ..yg mana dak 1 kelas ngn aku dlu time stdy foundation kat puncak alam dlu, rupe2 nya si Zahid dapat sama dgn aku.. yer.. again. kt UUM n dpt cos yg sma..dia pon blur,x taw apekah cos yg ktorg dapat ni .

mjur la ada kawan2 n abg waka yg baik hati, pi google sana sini cari sedikit information sal cos yg aku dpat ni..mekasih yer!!! *nisa cari tpi x jumpe2 pon,,yg kuor nye bnda laen ....
so,drpd situ la aku tahu serba sedikit pasal cos ni...actualy x dpat gambaran yg jelas lagi kot..hehehehe..

haa,,meh aku share sikit2 mengenai cos ni... 
korang tgk link yg akan ku kasi ni, klik then baca wokey!!!hahaha (LAU NA TAHU LAAA)

http://komuniti.iluvislam.com/topic/3929-jurusan-sains-pemutusan-bagaimanakah-peluang-kerjaya/ 


http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2001&dt=0307&pub=Utusan_Malaysia&sec=Pendidikan&pg=pe_01.htm


ada 2 link ni.. emm,,rajin kan diri anda tuk dapatkan input tmbhan k...

n ni slah satu komen yg aku terbace kt post mmbe aku....yg berkaitan ngn cos ni laa..
aku pon x sure tpi aku x ambil kisah pon..ngek kan aku ni...cos ni ada org ckap cam sama ngn cos actuarial science.... wallahulam tntg kebenaran nye...aku cuma takot akan peluang pekerjaan tuk cos ni jer.. tapi bila bace info tu..luas jgk sebenarnya bidang ni .


"lau bidang kerja yg specific saya tak pasti..tp seigt saya dulu kaunselor kt skolah pernah mention graduate kos nie skarang tengah wanted(amat hangat di pasaran).. *lau tersalah info harap maap"

aduss,,, semakin aku takut n gementar na pi stdy dgree ni..
YA ALLAH ,,pemudahkan lah segala urusan hmba Mu ini ya ALLAH..
mudah mudahan aku kuat mengharungi segala rintagan dan cabaran mu.
Aku bersyukur atas segala nikmat yg tlah Engkau berikan...
amin4....




9 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. pehal jumpa blog kau ni -.- kau pun sains pemutusan ke ? ok btw aku ex palam kita pernah main futsal same kau ingat lagi tak ? HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..follow la aku!! baru berjinak2 lam blog ..
      main futsal erh?? mase ada tournment ke or mase lathan ?aku ni da tua, tu yg lupe ckit..sory tau..muehehehe..
      a'a..aku dapat kos ni,, btw ko stdy kat mane skrang ni??

      Delete
  4. Sy x de basic sains tapi dpt course ni.
    boleh x akak ceritakan ttg sains pemutusan ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam adik manis.. :) ..
      tq for reading diz entry...
      x de basic sains x pe dik , sebab cos ni banyak melibatkan math .. adik ada amek add math x mase sekolah dlu or mase kat mtrik ? for diz cos, 90% akak bole ckap, pasal math ... mencabar tu agak mencabar, tpi dik, akak pasti adik akan suke dgn kos ni ... ramai yg pasti tertnya2 kos ni nnti bole keje ape erk for the future..mesti na tau kan..hehe,.. cos ni tersangat lah luas dik.. kat bank , bole dik , statistician pon bole, kat airport, adik na kira jumlah penumpang dgn penerbangan yg ada,, juruaudit , kat market yg besar2 ke as a HR ,pegawai diplomatik pon bole dik, cikgu, lecterur ...bnyk kan..luas dik,,try tu explore more abaout decision science or acquire math... :) .. moga dpat membntu adik....sory for da late reply...

      Delete
  5. salam perkenalan dr student master dec science.. n_n

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sis ... :) .. bole la sharing2 dgn nisa bout dec science ni ..
      mmg super duper senior ni ...
      salam perkenalan jgk .... :)

      Delete
    2. salam perkenalan sis...
      wow!! super duper senior ni.. hehehe... oyyeehh,, sis bole la share bnyk info dgn nisa yg baru berjinak2 lam cos dec.science ni ..hehehe.. :)

      Delete