Tuesday, April 2, 2013

luahan .....

as salam ....

setiap org pasti pernah melakukan kesilapan kan .
beza nya , selepas melakukan kesilapan , adakah dia akan berubah ataupun still sama di takuk yg lama??
*betul ke x ayat aku tu , bia kan jer laa.. tgh berfeeling2 ni ...

aku akui , diri aku ni jahil , x de la baik sgt . tapi salah ke aku na berubah ??
betul org cakap , na berubah ke arah yg lagi baek , mmg bnyk halangan yg perlu kita tempuhi .
dgn mulut org yg x berapa sedap na dgr , dgn dugaan ni laa dugaan tu la...
but then we need to wake up!! come on!!! peduli hapeee dgn semua tu ..
ALLAH kan ada, n ALLAH x kan bagi ujian tu
kok dang kok see * kok dang kok se = sembarangan,sesuka hati*  . ape yg perlu kita buat is , mempersetankan segala kata2 puuii puuii diorang tu . 

manusia , kadang2 lebih nmpk aib org , drpd perubahan org ...
contohnya , si B ni masih lagi membualkan kpd org laen akan kesalahan yg si A ni lakukan yg lama dulu drpd perubahan yg si A ni lakukan sekarang .
mane na tgk nye yg baik2... lebih baek tgk yg buruk2 kan , lagi bnyk cerita2 yg bole buat..lagi hot u olllzzz... puuiii,, ingt baek sgt la tu macam tu ???
x pe la kalau x senang na tgk org laen melakukan perubahan , why not u si B, berubah x yah ngata kat org.. bole???? hopefully u can si B...
OMG !!! bagi aku , kesian pulak bagi si B ni .. kenape?? yer la,, dia tu pulak yg pegi buat dosa menceritakan benda2 yg da lepas kt org lain , sedangkan si A ni skrg tlh melalui proses perubahan ..
wallahualam,,sama2 doakan untuk si B ni... biasa la, manusia x perfect.

kawan2 , aku mau berubah.. berubah menjadi lebih baek . aku masih mencuba dan terus mencuba...
bole x sama2 mendoakan untuk aku ?
bole x sama2 memberikan kata2 yg positif untuk aku?
bole x jgn disebabkan kesalahan2 dulu yg pernah aku buat, kamu mem"blame" aku ni buruk selama2 ny?

ya ALLAH ,,moga beristiqamah dalam ape jua yg aku lakukan untuk menjadi yg terbaik...
amin .
 


 

1 comment:

  1. god job...niat anda untuk berubah smmgnye dihormati dan kputusan itu mmg tepat... yup..stiap org ad dosa n ksilapan..yg peliknye mereka tidak mau mmperbaiki dan just let it be je(koya ckp omputih la plop).. so kalu anda dh ambik kputusan untuk berubah,teruskan niat anda..jgn bhenti skerap jalan..kdg2 bnde yg remeh jga diambik kira..pdulikan kwn2 nk ckp ap... ssunguhnya nk cri khadijah,siti aishah mmg ssah zman skrg..kita bkn nk jd sperti mreka..cuma kita nk kbhgiaan ddunia terutamanya di akhirat..

    niesa,,blog awk telah mmbuatkan air mata saya mngalir mngigatkan kpada dosa2 saya..saya akan mngikuti blog awk..saya xde blog..xreti..tahniah..god job..

    ReplyDelete